2007-06-29

Kurs Magiji Enochiańskiej, część I

WSTĘP

Jako, że dość mam tłumaczenia każdemu z osobna jak postępować z tak zagadkowym systemem jak Magija Enochiańska, pozwolę sobie przedstawić tłumowi przykładowy kurs owej magiji, który połączony z odpowiednią literaturą może być pewnego rodzaju bazą, przykładem postępowania z systemem, który wielu chce praktykować, nie mając zbyt wiele pojęcie na jego temat. Zajmę się tu typowo magiją enochiańską, magija heptarchiczna i liber loagaeth interesuje nas o tyle o ile - na zakończenie kursu wykorzystam obydwa 'systemy' przy przedstawianiu przykładowych praktyk.

Po pierwsze, taka książka jak Enochian Magick Reference Benjamina Rowe'a jest absolutną podstawą i może przedstawić system - nie pozwoli jednak ona korzystać z niego w efektywny sposób. Żeby poznać Magiję Heptarchiczną i Enochiańską, musimy przebrnąć przez całe tomy pisane najczęściej dziwnym angielskim z czasów elżbietańskich (przykład: "The fowntayne of wisdome is opened: Nature shalbe knowne" *). Trudne? System nie jest dla Ciebie.

Druga rzecz - nawet gdyby wszystkie te księgi zostały przetłumaczone na współczesny angielski, ba! nawet na polski, korzystanie z systemu byłoby jednakowo trudne. Pomimo, że ocalały wszystkie "istotne" notatki (tak przynajmniej utrzymywał 'spadkobierca' kufra Johna Dee) w całym systemie aż roi się od zagadek i niedopowiedzeń.

Ażeby określić współczesny sposób użycia Magiji Enochiańskiej najpierw określmy cel i sposób jej używania przez jej 'twórców' - Johna Dee i Edwarda Kelly'ego.

Obydwaj Panowie byli okultystami w czasach królowej Elżbiety. Dokładniej - John Dee był zafascynowany czymś co dzisiaj nazwane by został demonologią i angelologią, Edward Kelly był wróżbitą. Określa to już umiejętności jakie powinien posiadać mag chcący samodzielnie zajmować się systemem enochiańskim. Powinien on mieć opanowany model spirytualny (dokładniej: judeo-chrześcijański), mieć doświadczenie w takich dziedzinach jak ewokacja duchów różnego rodzaju oraz dywinacja. Pamiętajmy, że to właśnie techniki dywinacyjne (Kelly używał lustra i kryształowej kuli - w przypadku aniołów sprawdziło się to drugie) pozwoliły magom na kontakt z Aniołami. Sam sposób (jako rytuał) był dość prosty:

"Metoda wykorzystywana podczas pracy była niemal taka sama przez cały czas. Dee odgrywał oratora, odmawiając modlitwy bezpośrednio do Boga i Aniołów przez czas od 15 minut do 1 godziny. Wówczas Wróżący Kamień był umieszczany na przygotowanym stole, a anioły były wzywane do widzialnej tamże manifestacji. Kelly obserwował kamień i relacjonował wszystko co zobaczył i usłyszał; Dee siedział przy innym stole i zapisywał wszystko co przekazał mu Kelly." **

Oto więc poprzez modlitwę magowie wpadali w trans. Stół na którym kładziono "Kamień Wróżący" (Kryształową Kulę) został opisany w notce poniżej.

Ciekawe jest, że żaden z magów przez czas praktyki nie posłużył się systemem enochiańskim w innym celu niż zbieranie dalszych informacji na jego temat. Czy możemy to zrobić my?

Oczywiście.

Wraz z systemem została dokładnie przekazana hierarchia anielska, funkcję aniołów - królów, książąt, seniorów i ich sług, wraz z ich imionami, odpowiednimi znakami, aspektami za które owe byty są odpowiedzialne, bytami które są wobec nich nadrzędne i podrzędne - ogólnie rzecz biorąc jeśli umiemy swobodnie poruszać się po tablicach - z łatwością możemy posłużyć się tym systemem do osiągnięcia danego celu.

I tutaj pojawia się problem - poruszanie się po tablicach. Mag chcący posługiwać się Enochią MUSI opanować przynajmniej podstawowe informacje na temat Tablic przekazanych Dee i Kelly'owi. Mam zamiar pokazać sposób analizy wszystkich Tablic, przynajmniej w podstawowym ujęciu. Na początek pierwsza przekazana Tablica - zarazem najprostsza.


TABLICA BOGA




Kwadrat 6 jednostek na 6 jednostek, z dodatkowymi 4 kwadratami na każdym boku. Zajmijmy się warstwą zewnętrzną. Cztery boki po cztery litery tworzą nazwy czterech liter, jeśli są czytane przeciwnie do ruchu wskazówek zegara: URCH, LVAS, LANG, SACH, które razem z czterema 'I' w rogach tworzą rodzaj pierścienia wokół właściwej treści tablicy. Odrzućmy je i przyjrzyjmy się kwadratowi 6x6.
W każdą jego część jest wpisane słowo BÓG w języku Enochiańskim (IAD) - czy patrzymy na kolumny, wiersze czy na cztery kwadraty 3x3. Owe cztery kwadraty 3x3 są tzw. Płaszczyznami. Kolumny każdej z Płaszczyzn tworzą tzw. Motto danej płaszczyzny (np. lewa górna: IAM DOZ ZIR - Ja jestem radością (Boga) ). Wiersze przedstawiają tzw. Grupy Anielskie (np. lewa górna: IDZ AOI MZR - Radość, Obecność, Chwała)

Tablicę tą przekazał anioł Nalvage i opisał ją następująco:

1. Jej istota przyporządkowana jest Bogu Ojcu.
2. Pierwszy cykliczny sprawca, obwód, Bóg Syn, palec Ojca i sprawca wszystkich rzeczy.
3. Porządek i łączenie razem części w ich dwoistości i perfekcyjnych proporcjach, Bóg Święty, Duch. Początek i koniec wszystkich rzeczy.


Całość jest manifestacją Boskiej Trójcy (Syn jako rama, spoiwo; Duch jako wnętrze; Całość jako Bóg Ojciec) jak również jest pewnego rodzaju wstępem do Wielkiej Tablicy Żywiołów (jej analiza - w następnej części kursu). Każdy z kwadratów 3x3 można dopasować do odpowiedniego kwadratu żywiołów w Wielkiej Tablicy.

Zainteresowanych tą Tablicą, która prawdopodobnie (nie został przekazany cel jej przekazania [lol], przynajmniej my, dziś, nic o tym nie wiemy) jest Talizmanem symbolizującym Świętą Triadę odsyłam do Enochian Magick Reference Rowe'a lub prosto do Tabeli Zalewskiego, w której wymienione są wszystkie płaszczyzny razem z mottami, grupami anielskimi i nazwami.

1 cm jako jedna jednostka Tablicy wydaje się wystarczająca. Zainteresowanym praktyką Magiji Enochiańskiej jako homework polecam stworzenie sobie takiego Talizmanu i do zobaczenia za kilka dni, kiedy to zamieszczę kolejną część kursu, tym razem zajmiemy się Wielką Tablicą / Tabulą Recensą.

Pamiętaj, że umiejętnośc interpretowania wersów każdej z Tablic jest dość ważna, jeśli masz zamiar praktykować Magiję Enochiańską stopniu bardziej zaawansowanym niż tępa recytacja Zewów.



* John Dee - De Heptarchia Mystica
** Benjamin Rowe - Enochian Magick Reference

Brak komentarzy: